תקציב אירוע – כל הטיפים השווים לניהול נכון
avatar-1.png
איזי
פיית האירועים שלכם
תקציב אירוע - הכלים שיעזרו לכם לבנות אותו נכון

משימת התקציב היא אחת המשימות המורכבות והפחות חביבות שאיתן מתמודדים בעלי האירוע. ניהול לא נכון יכול לעורר הרבה בעיות ולעלות לכם בזמן מיותר, עצבים ובעיקר כסף. אבל אל דאגה, זו לא משימה בלתי אפשרית, פשוט צריך לדעת לנהל אותה כמו שצריך (ולא לתת לה לנהל אתכם).

אז איך עושים את זה נכון, ומשאירים גם כסף לקונפטי?

הנה המדריך המלא לניהול תקציב לאירוע:

כמה יש לנו להשקיע?

לפני שאתם יוצאים לדרך עליכם להגדיר את התקציב העומד לרשותכם. חשבו בדיוק על מה אתם מתכננים להוציא את כספכם (ספקים, אטרקציות, קייטרינג וכו'), והכינו רשימה מסודרת של כל המרכיבים מהגדולים והחשובים ועד הקטנטנים. צריך לזכור שאין מתנות חינם (גם לא באירועים) וכל מרכיב כרוך בעלות. אם תעבדו מסודר ולא תפסחו על אף מרכיב, תוכלו לשלוט בניהול התקציב בצורה הטובה ביותר. טיפ קטן, הוסיפו עוד שורה אחת ברשימה עבור הפתעות בלתי צפויות והקציבו לכך 10% מהתקציב. לא משנה כמה התכנון שלכם יהיה קפדני, תמיד יש סיכוי לשינויים או הוצאות נוספות שיגיעו ברגע האחרון. ברגע שאתם צופים גם את ההפתעות מראש, זה ימנע מכם לערוך מחדש את כל התקציב.

סקר שוק - פשוט חובה

אחרי שהכנתם את הרשימה המפורטת שלכם, הגיע הזמן לעשות סקר שוק נרחב, לפנות לספקים שונים ולקבל מהם הצעות מחיר. במידה וערכתם אירוע דומה בעבר ויש ספקים שאתם זוכרים לטובה, צרו עימם קשר וקבלו גם מהם הצעות מחיר. חפשו את הפרטים שלהם, צרו עימם קשר וקבלו גם מהם הצעות מחיר. מומלץ להתייעץ עם חברים וקרובי ולקבל מהם המלצות וטיפים, במידה ויש להם.

בחירה נכונה

אחרי שיש בידיכם את כל הצעות המחיר וכל המידע, הגיע הזמן לסגור ספקים לאירוע. אנחנו יודעים שהמחיר הוא פקטור חשוב כאן, אבל כדאי שתחשבו גם על התמונה הכוללת – האם הספק אמין ומקצועי? האם הוא אדם שנעים לעבוד איתו? בחירת ספקים היא קריטית ולכן לפני שמקבלים החלטה, כדאי מאד לקחת גם את השיקולים האלו בחשבון. זה אולי יעלה לכם קצת יותר כסף, אבל יעניק לכם שקט נפשי ששווה הרבה יותר.

לא זזים מהתקציב

כמו שהבנתם הפתעות בלתי צפויות ושינויים של הרגע האחרון, לגמרי יכולים להתקיל את כולנו. החוכמה הגדולה היא לנשום עמוק, לשמור על אנרגיות טובות, למצוא חלופות אם צריך, ואולי הכי חשוב – להיצמד לתקציב.

בסופו של דבר, אין ספק שישנם הרבה אתגרים בתכנון אירוע ובוודאי בניהול תקציב, אבל הסוד הוא לגמרי בניהול נכון וחכם. ברגע שתעבדו בצורה מסודרת, תשאירו קצת אוויר בתקציב ולא תהיו על הקצה, הדבר היחיד שיצליח להפתיע אתכם זה הקונפטי.

<