חמשת הדיברות לתכנון בר או בת מצווה
avatar-1.png
איזי
פיית האירועים שלכם
תכנון בר או בת מצווה

מדהים איך הזמן עובר, ואותם ילדים קטנים שלא מזמן שיחקו תופסת בגינה, עושים עכשיו את צעדיהם אל עבר עולם המבוגרים, ועומדים לחגוג את הגיעם למצוות.

זה ללא ספק אחד מהאירועים המשמעותיים עבור המשפחה, וההתרגשות סביבו רבה. אז איך תראה המסיבה, את מי תזמינו, וכמה זה יעלה? אל דאגה, אנחנו פה כדי לעזור.

רגע לפני שאתם סוגרים צלם ל"בוק" מטריף ורצים לקנות לילד תפילין, בואו להבין איך להרים אירוע מהמם שלב אחר שלב:

1. תקציב

הבסיס לכל אירוע הוא התקציב, לכן לפני שאתם מתלהבים ומקשטים את כל האולם עם בלוני הליום ענקיים, או מזמינים סטנדאפיסט שיעשה שמח, הגדירו לכם תקציב ברור. החליטו כמה מוקדש למקום, כמה לאטרקציות, וכמה לספקים מסביב.

2. מועד

בבר מצווה, האירוע לרוב מתחלק לשני חלקים: עלייה לתורה בבית הכנסת, ומסיבה חגיגית עם משפחה וחברים. העלייה לתורה נקבעת לפי תאריך הלידה העברי, ומתקיימת בימי שני או חמישי, ובראש כל חודש. עצה מאיתנו, אל תחכו לרגע האחרון, חשבו כבר עכשיו איזה בית כנסת מתאים לכם, ותאמו מועד. שימו לב שמדובר על שעה מוקדמת בבוקר, אז כדאי שיהיה קרוב, אלא אם כן אתם לוקחים את זה שלב אחד קדימה, ואז יש גם אופציות כמו: הכותל, מצדה, בית כנסת קסום בסמטאות צפת ועוד. אחרי שתסיימו עם החלק הזה, זה הזמן להחליט מתי תרצו לערוך את החלק השני של האירוע. בכל הקשור לבת מצווה, מדובר בדרך כלל על אירוע אחד אליו מוזמנים המשפחה, החברים, וכמובן החברים של כלת השמחה. כאן העניינים גמישים ואתם יכולים להחליט מתי תרצו לחגוג. זה תלוי בכם, וכמובן באפשרויות שניתנות לכם על ידי המקום.

3. קונספט ולוקיישן

לעיתים במהלך תכנון אירוע, מגלים שלילדים רצונות הפוכים משלכם. כדי שזה לא יקרה לכם, שבו לשיחה משותפת על כוס מיץ תפוזים, ושאלו איך הם רוצים לחגוג (במועדון, באולם, בחיק המשפחה או עם כל החברים מהשכבה). אחרי שהבנתם מה הכיוון, הביעו את דעתכם וקחו יחד החלטה. בשלב הבא, חפשו יחד לוקיישנים מיוחדים ומגניבים ככל האפשר, בכל זאת צריך לעמוד בציפיות שלהם, ותאמו פגישה להתרשמות. אחרי שתבקרו בכמה מקומות, החליטו על מקום וקבעו מועד לטעימות. כדאי שתזכרו שהקהל שלכם מגוון ומורכב ברובו מילדים, כך שרצוי לשלב מנות פשוטות בתפריט (שניצלונים וצ'יפס, המבורגר, פיצה, מנה צמחונית/ טבעונית וכו').

4. ספקים

אז תאריך, לוקיישן ואוכל מצוין יש? מעולה, בואו נמשיך הלאה. כמו בכל אירוע, עליכם למצוא ספקים מקצועיים עם אנרגיות טובות (מהצלם, מעצב, ספר, די ג'יי, אטרקציות ועוד), כך שיהיו שותפים לשמחה ויהפכו אותה למושלמת. טיפ זהב: הציעו לילדים החוגגים מספר אטרקציות (תואמות תקציב) ותנו להם לבחור. ככה תקלעו בול ותיתנו להם את התחושה שהם שותפים להחלטות.

5. הסעות

רוב הסיכויים שתצטרכו לדאוג לשירותי הסעה לקהל שלכם, או לפחות לחלקו. בקשו המלצות לחברות הסעים אמינות באזור מגוריכם, הרימו טלפונים, בררו מחירים, ובחרו את החברה הטובה ביותר. ברגע שתגיעו לעיצוב ההזמנה, אל תשכחו לעדכן את מיקום ושעות ההסעות, ובקשו שיודיעו לכם מי מעוניין בכך. כך תוודאו שאף אחד לא יישאר מאחור.

לאירוע בר/בת המצווה יש את הקסם שלו והוא עמוס בתכנים אישיים. החל מכמה מילים שנושאים החוגגים, דרך הנאום המרגש של ההורים, הברכה של החברים ועד סרטון קצר ומפתיע - מלאו את הערב בכמה שיותר רגעים מיוחדים. מכוון שיש הרבה להספיק, מומלץ מאד לתכנן לו"ז מפורט של האירועים, על מנת שהכל יזרום כמו שצריך, והנאום לא יתנגש עם האנטריקוט.

עכשיו כל מה שנותר זה להתרגש, ולהתפלא איך הם גדלו לכם כל כך מהר.

<