איך לתכנן אירוע קטן עם 50 מוזמנים ולשרוד את זה בשלום
avatar-1.png
איזי
פיית האירועים שלכם
איך לתכנן אירוע קטן עם 50 מוזמנים ולשרוד את זה בשלום

בואו נשים את הקלפים על השולחן – למרות שישנם אנשים שדווקא הרוויחו בתקופת הקורונה, רובנו היינו צריכים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים – במיוחד האוהבים שבינינו. משפט מפורסם אומר שאהבה היא ערך ולא צורך, אבל עבור אלה מאיתנו שסוף סוף החליטו למסד את הקשר ולצעוד בלבן אל החופה – החתונה היא צורך! אז איך בכלל מתחילים לארגן חתונה שתתאים לכמות מוזמנים קטנה, בתקופה טרופה כמו תקופת הקורונה, ועדיין להרגיש שקיבלתם את חתונת חלומותיכם?

חתונה קטנה – גזרת גורל או חלום שמתגשם?

במהלך חייכם, בטח שמעתם לא פעם ולא פעמיים את המשפט "לא כל מה שמצוי – רצוי", אז לפני שבכלל מתחילים לתכנן חתונה קטנה, חשוב להבין האם זה המצב הרצוי או פשוט המצב המצוי. ישנם זוגות שחתונת החלומות שלהם כוללת 20 איש בגינת הבית, ועבורם הקורונה לא באמת שיבשה דברים, אבל אם אתם תמיד חלמתם על 700 איש במוזיאון הלובר, הצעד הראשון יהיה לבצע את ההתאמות הנדרשות. חשוב להבין שלא כל החלומות שלכם צריכים להיגנז בגלל כמות האנשים: אתם עדיין תוכלו לבחור את הדיג'יי שתמיד רציתם, להביא אמן מפורסם שישיר לכם בדרך לחופה, לעשות חתונת נושא דיסני עם ציטוטים מסרטים מפורסמים על השולחנות (גם אם זה לא היה החלום שלכם לפני כן, נכון שקצת נדלקתם עכשיו?), או להפתיע בסלואו חיקוי של הריקוד של מוניקה ורוס מ-"friends".

זכרו: פחות אנשים לא אומר פחות השקעה, אהבה או הגשמת חלומות. זה לגמרי בידיים שלכם.

איך מצמצמים מוזמנים?

יש סיכוי שכאן באמת נעוץ הקושי האמיתי בלשרוד חתונה קטנה. אחרי שבמשך שנים הייתם צריכים לכתת רגליים לחתונות של חברים, מכרים, שכנים, הקוסמטיקאית, הבן דוד (ועוד על עקבים, בבוץ, בדרך לחופה המיוחדת בין הסלעים, במרחק של שעה וחצי מהבית), לא תוכלו להזמין אותם לחתונה שלכם? אז כנראה שלא. המצב מכתיב את הסיטואציה, ובינינו – זה לא כזה נורא. כשתשבו לכתוב את רשימת המוזמנים שלכם, ותכניסו אליה רק את מי שבאמת חשוב, אתם תבינו את הכיף הטמון גם בזה. בכל מקרה, אנחנו ממליצים לפתוח את מערכת התכנון גולדן רינג לניהול המוזמנים, או אפילו טבלת אקסל, ולחלק את המוזמנים לדרגות קרבה לפי קטגוריות או צבעים. למשל: קטגוריית המשפחה הקרובה (או לצבוע בצהוב) – מי שממש חייב להיות שם (אמא, אבא, סבתא), קטגוריית החברים והעבודה (בכחול) – מי שאתם רוצים שיהיו (חברים, קולגות), ובקטגורית נפרדת (למשל: בירוק) – מי שתזמינו רק אם תתאפשר לכם חתונה גדולה יותר. משום שהתקופה הזו באמת לא צפויה, הכי טוב להיערך לכל מצב – לחתונה קטנטנה, בינונית או גדולה, ואת ההחלטות תקבלו בסמוך יותר למועד האירוע.

זכרו: יש קסם אדיר בלחגוג אירוע כזה שכולו אהבה רק עם מי שבאמת יקר לכם.

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

לא סתם אומרים שהמיקום הוא הדבר החשוב ביותר, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בחתונה קטנה. אז אמנם חלמתם על הלובר, אבל גם גן אירועים קרוב לבית יכול להרגיש כמו המקום היפה ביותר בעולם. הטעות תהיה לבחור מקום גדול לחתונה קטנה; כשהמקום גדול מדי, כמות המוזמנים הקטנה מורגשת ביתר שאת, רחבת ריקודים גדולה תרגיש ריקה, ומה זה שווה כשאין תור לבופה...? מקום קטן יותר משמר תחושת אינטימיות, מאפשר לכם לטייל בין האהובים שלכם ולהנות מהקרבה המתבקשת.

זכרו: במרבית המקרים, מקום קטן יותר גם יתאים לתקציב נמוך יותר, וכשאין צ'קים של 700 מוזמנים שיכסו את זה – זה משמעותי.

It’s all about the money

אם אנחנו ממשיכים במדיניות הקלפים על השולחן – אז הנה האמת: בהעדר תכנון נכון, חתונה קטנה יכולה לצאת יקרה יותר באופן משמעותי מחתונה גדולה והסיבה הגיונית: אותן הוצאות מתחלקות במספר קטן יותר של מוזמנים, ומשמעות הדבר היא (במקרה הרע) – שקע לא קטן בכיס. אז קודם כל, ואחרי שאתם סגורים בדיוק על מה התקציב שלכם לאירוע (עד לשקל האחרון), אתם צריכים לבנות תזרים הוצאות ברור. השתמשו בכלי לניהול תקציב, כמו זה שקיים במערכת הגולדן, וכתבו בה את כל רכיבי ההוצאות השונים, מגדול (האולם, השמלה) ועד קטן (קישוט הרכב או טיפים למלצרים). גם כאן, אנחנו ממליצים לחלק את זה לדברים שממש חייבים (למשל, בלי דיג'יי כנראה שתהיה לכם חתונה מאד שקטה) ועד כאלה שאפשר לחיות בלעדיהם (לא חייבים לתת לכל אורח עציץ ממותג עם השמות שלכם, גם אם ממש רציתם).

זכרו: למרות שאנחנו בטוחים שאתם מאד רוצים להשקיע, החתונה היא רק החלק הראשון בחיים שלכם יחד. כדאי להשאיר שקל או שניים גם לכל מה שיגיע אחר כך...

לא מצליחים למצוא את הידיים ואת הרגליים? המערכת שלנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולתכנן לכם חתונה קטנה בחצי שעה בלבד. לא מאמינים? בואו לנסות...

<